بازالت ، كاربرد بازالت ، انواع بازالت ، سنگ اسپراخون ، انواع سنگ ، بازالت نما ، بازالت ايران ، بازالت ماكو ، بازالت تهران ، بازالت شمس آباد ، سنگ آندزيت ، گرانيت بازالت ، گرانيت آندزيت ، سنگ آتشفشاني ، سنگ اسپراخون ، سنگ بازالت ماكو بازالت ، كاربرد بازالت ، انواع بازالت ، سنگ اسپراخون ، انواع سنگ ، بازالت نما ، بازالت ايران ، بازالت ماكو ، بازالت تهران ، بازالت شمس آباد ، سنگ آندزيت ، گرانيت بازالت ، گرانيت آندزيت ، سنگ آتشفشاني ، سنگ اسپراخون ، سنگ بازالت ماكو

سنگ بازالت ماکو

عوامل موثر بر قيمت سنگ بازالت

قيمت سنگ بازالت
عوامل موثر بر قيمت سنگ بازالت

بازالت (باسالت) نوعي سنگ است كه تقريبا در همه جاي كره زمين يافت مي شود و بيشتر از آن در ساخت و ساز و موارد صنعتي به كار مي رود. اين سنگ همچنين عايق گرمايي و صدا است و اين مزيت بزرگي در مصالح ساختماني است.
در اين مقاله سعي داريم بيشتر با اين سنگ آشنا شويم و عوامل موثر بر قيمت سنگ بازالت را نيز بررسي كنيم پس تا پايان مقاله با ما همراه باشيد.

سنگ بازالت چيست؟

نوعي سنگ آتشفشاني از نوع بيروني است و بصورت منشورهاي ستوني در جاهاي مختلفي از كشور ما نيز وجود دارد كه مهمترين اين معادن معدن سربيشه است كه در خراسان جنوبي واقع شده است و عمري بيش از 100 سال دارد.

از ديگر مناطقي كه مقدار زيادي از اين سنگ را در خود جاي داده است ماكو و جاده هراز است. اين سنگ بدليل فعاليتهاي آتشفشاني و خروج ماگماها از دهانه كوه آتشفشان و سرد شدن آن در مجاورت هواي سرد اطراف به وجود مي آيد.

براي آگاهي بيشتر مطالعه مقاله كاربرد سنگ بازالت ماكو در صنعت كشاورزي پيشنهاد مي شود.

 

از سنگهاي منشوري باسالت كه زيبايي خاصي دارند در ساخت پياده روها، سنگفرش پاركها، جدولها، نماي ساختمان و در توليد پشم سنگ بعنوان عايق صنايع مختلف استفاده مي شود. همچنين از اين كاني به دليل وجود سيليس در آن ميتوان در توليد ورقهاي فايبرگلاس استفاده كرد.

رنگ اصلي اين سنگ طيف خاكستري تا سياه است اما بدليل اكسيد شدن با دي اكسيدكربن ميتواند به رنگ قهوه اي در بيايد يا زنگ بزند.

سنگهاي باسالت براساس مناطق مختلفي كه در آن بوجود مي آيند رنگهاي متفاوتي دارند مثلا در استراليا نوعي از اين سنگ وجود دارد كه به رنگ طلايي است ولي به طور كلي باسالت با رنگ روشن به ندرت در طبيعت ديده مي شود مگر اينكه به دليل هوازدگي يا عوامل ديگر بتوان نوع روشن آن را پيدا كرد. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/5/26 ساعت: ۱۴ توسط:basaltmaku :